torsdag, augusti 16, 2007

Kul i juli

Sommaren är rolig
då händer mycket kul

Men det är också mycket att göra. Jag kör ju mina auktioner varannan lördag, men dessutom blir det andra auktioner mellan dessa dagar. Jag var i Evertsberg och höll en auktion vid en gammal lanthandel och jag har haft en gårdauktion hos grannen.

Här auktionerar jag ut en damejanne i Evertsberg

Bakluckeloppisarna utanför min auktionshall på Tallhed

..och några loppisbord inne i hallen

Efter auktionerna så brukar vi träffas några stycken hemma hos min kompis. Då grillar vi och dricker JEVER ! Det är ett underbart tyskt öl med hög beska. Det passar bra i sommarvärmen. Men vi dricker även hemlagat öl. Olle och Göran har provat med att göra en omgång och det blev faktiskt väldigt gott, inte så stark kanske men fullt drickbart.

Så här ser Jever ut.
Bilden kommer från fabrikens hemsida.

Vi grillar på denna grill som jag själv har tillverkat av en gammal lastbilsfälg.


Olle är grillmästare

Hemma hos min auktionskassör Anna var det jordgubbsfrossa
och här smörjer jag själv kråset tillsammans med min auktionssekreterare Hjördis

Inga kommentarer: